مدت زمان رژیم کتوژنیک
مدت زمان رژیم کتوژنیک
جولای 16, 2020
کم کاری تیروئید
همه چیز در مورد کم کاری تیروئید
جولای 18, 2020
نمایش همه

راه های از بین بردن افسردگی پس از زایمان

راه های از بین بردن افسردگی پس از زایمان

راه های از بین بردن افسردگی پس از زایمان چیست.دوره بارداری یکی از حیاتی ترین دوران زندگی هر زنی است.افسردگی پس از زایمان عارضه ای است که اکثر زنان را بعد از تولد کودک خود آن را تجربه می کنند. این عارضه که به دلایل مختلفی در زنان بروز می کند می تواند در یک زن ماندگار شده و یا به سرعت از بین برود. در این نوشتار با شما هستیم تا راه های از بین بردن افسردگی پس از زایمان را به شما بگوییم.

افسردگی بعد از زایمان چیست

این حالت معمولا بعد از تولد نوزاد در مادر نمود پیدا می کند. و دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. علائم آن معمولا خستگی، احساس گیجی و فراموشی است.

دلایل افسردگی پس از زایمان

پزشکان به طور سنتی مسئول افسردگی پس از زایمان را کاهش چشمگیر هورمون ها (استروژن و پروژسترون) که پس از زایمان رخ می دهد می دانند. این تغییرات هورمونی تعادل شیمیایی موجود در مغز شما را تغییر می دهد. با این حال ، هورمونها نمی توانند همه چیز را توضیح دهند. در غیر این صورت ، تمام مادران جدید در معرض افسردگی قرار می گیرند.

طبق آخرین تحقیقات ، زنانی که از PPD رنج می برند علائم هشدار دهنده واضحی در دوران بارداری نشان می دهند. بسیاری از آنها دارای عوامل خطر مانند سابقه افسردگی هستند. PPD همچنین ممکن است با کمبود خواب ، احساس تنهایی در ارتباط با مادر بودن جدید ، تغییرات جسمی حاملگی ، مشکلات تغذیه با شیر مادر و سایر موارد همراه باشد.

اگر علائم PPD را تجربه کردید ، یا اگر فکر می کنید در معرض خطر ابتلا به آن هستید ، همیشه به پزشک خود بگویید. محقق Zachary Stowe ، M.D ، مدیر برنامه بارداری و اختلالات خلقی بعد از زایمان در دانشگاه اموری در آتلانتا می گوید: “پزشکان می توانند آسیب پذیرترین زنان را زود تشخیص دهند و از بیماری پیشگیری کنند.”

عوامل خطر افسردگی پس از زایمان

افسردگی پس از زایمان می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد ، خواه اولین فرزند شما باشد یا پنجمین باشد. اما عواملی که ممکن است خطر شما را افزایش دهد عبارتند از:

تاریخچه افسردگی یا اختلال دوقطبی

زنانی که قبلاً افسردگی بالینی داشته اند ، به احتمال زیاد مبتلا به PPD هستند. بخاطر داشته باشید که ممکن است لزوماً از قسمتهای گذشته افسردگی آگاهی نداشته باشید یا تحت درمان قرار گرفته باشید. این مهم است که به زندگی خود دقت کنید – در بزرگسالی ،  تجربیات قبلی پس از زایمان – و ارزیابی کنید که آیا شما دارای قسمتهای قابل توجهی از اضطراب یا افسردگی بوده اید که مانع توانایی عملکرد شما شده است. مهم ترین علائم افسردگی را بررسی کنید تا ببینید نشانه های آن را دارا هستید. یا در گذشته داشته اید.

PMS شدید

از آنجا که به نظر می رسد افسردگی پس از زایمان تا حدودی ناشی از تغییرات هورمونی پس از زایمان است (و احتمالاً بعد از شیر گرفتن) ، بسیاری از متخصصان معتقدند که حساسیت هورمونی قبلی پرچم قرمز را بالا می برد. خطر PPD ممکن است در خانمهایی با سابقه PMS شدید یا در زنانی که هنگام مصرف قرصهای ضد بارداری دچار تغییر خلقی منفی می شوند ، افزایش یابد.

یک شخصیت کمال گرا

بسیاری از زنان مبتلا به PPD کمال گرا هستند ، یک متخصص در این رابطه می گوید: جویس A. ونیز ، یک پرستار روانپزشکی و متخصص افسردگی پس از زایمان ، یک گروه خودیاری مستقر در Raritan، New Jersey. می گوید: “اگر مادران کمال گرا نتوانند همه کارها را درست انجام دهند ، احساس گناه می کنند و تصور می کنند که هر مادر دیگری کار بهتری را انجام می دهد.” “در نتیجه ، آنها انتظارات غیر واقعی را به خود تحمیل می کنند.”

مشکلات دوران بارداری

آشفتگی های قابل توجه در زمان بارداری ، از جمله انتقال به خانه جدید ، مرگ یا بیماری در خانواده یا استرس زناشویی – می تواند شما را در مقابل PPD آسیب پذیرتر کند. شواهد در حال رشد نیز نشان می دهد که زنان ممکن است در حین بارداری علائم افسردگی را شروع کنند.

اگر در معرض خطر ابتلا به PPD هستید ، هرچه بیشتر اطلاعات را با شریک زندگی خود (یا یک دوست نزدیک) در میان بگذارید. به او کمک کنید علائم افسردگی پس از زایمان را بیاموزد و از او بخواهید که مواظب باشد. بزرگترین نشانه ها عبارتند از: مشکل در خواب ، احساس ناامیدی و گناه ، از دست دادن علاقه به فعالیت های روزانه و داشتن فکر برای آسیب رساندن به خود یا کودک.

همچنین عاقلانه است که در حالی که هنوز حامله هستید ، به پزشک مراجعه کنید. در صورت ایجاد PPD ، دیگر نیازی به اتلاف وقت در جستجوی درمان نخواهید داشت.

نحوه جلوگیری از افسردگی پس از زایمان

راه های از بین بردن افسردگی پس از زایمان در واقع می تواند به دو مورد معطوف شود.

پیشگیری یا همان جلوگیری

درمان بعد از ابتلا

گاهی این دو می تواند با هم همپوشانی هم داشته باشد. یعنی اینکه یکی دیگری را در بربگیرد.

اولین موردی که باید بدانید این است که باید در این رابطه و افسردگی بعد از زایمان و راه های از بین بردن افسردگی پس از زایمان خوب مطالعه و تحقیق کنید.

آموزش در مورد این موضوع به شما امکان می دهد محیطی ایجاد کنید که از شدت افسردگی پس از زایمان جلوگیری یا کاهش یابد. در حقیقت ، چه شما در معرض خطر ابتلا به PPD باشید یا نه ، استراتژیهای زیر انتقال آسانترشما به مرحله مادر بودن را آسانتر می کند.

به یک گروه پشتیبانی بپیوندید

جداسازی باعث اضطراب می شود. صرف دانستن اینکه دیگران در همان شرایط شما ترکیبی از لذت و ناامیدی را تجربه می کنند ، ذهن شما را راحت می کند. در این زمینه می توانید به سایت ها و فروم هایی بپیوندید که در اینجا مادران زیادی وجود دارند که می توانند تجربیات و نظرات خود را با شما به اشتراک گذارند.

با متخصص اطفال صحبت کنید

از آنجا که این ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی با مادران تازه و در انتظار، تماس مکرر دارند ، ممکن است به تشخیص علائم PPD کمک کند.

در خانه کمک بگیرید

از شریک زندگی ، دوستان ، اعضای خانواده یا همسایگان خود کمک بگیرید. دایان سنفورد ، نویسنده راهنمای بقا پس از زایمان می گوید: “اگر بیش از حد احساس ناراحتی می کنید ، باید به خودتان اجازه دهید درخواست کمک کنید ، نه اینکه منتظر ارائه دیگران باشید.”

برای ورزش وقت بگذارید

یک مطالعه بیش از ۱۰۰۰ مادر ، نشان داد که افرادی که قبل و بعد از تولد کودک خود ورزش می کردند ، از نظر عاطفی احساس بهتری داشته و نسبت به زنانی که اینگونه رفتار نکردند ، اجتماعی تر بودند. کارن روزنتال ، دکترای روانشناسی در Westport ، کانکتیکات می گوید: “پیاده روی سریع ، هوای تازه و لذت بردن از طبیعت می تواند چشم انداز شما را بهبود ببخشد.” اگر ایروبیک آهسته و نه شدید داشته باشید بدون اینکه به خود فشار وارد کنید باعث می شود خون و اکسیژن بیشتری به مغزتان برسد و احساس بهتری داشته باشید.

 

mayoclinic

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code