مهم ترین علائم افسردگی 2
از روانشناسی مثبت گرا چه می‌دانید
جولای 15, 2020
راه های از بین بردن افسردگی پس از زایمان
راه های از بین بردن افسردگی پس از زایمان
جولای 17, 2020
نمایش همه

مدت زمان رژیم کتوژنیک

مدت زمان رژیم کتوژنیک

مدت زمان رژیم کتوژنیک چقدر است. رژیم کتوژنیک نوعی از رژیم های غذایی است که می تواند از جنبه های مختلفی استفاده شود. در این رژیم مقدار مواد غذایی حاوی چربی بیشتر می شود تا متابولیسم بدن تنظیم گردد. در این نوشتار با شما همراه هستیم تا در مورد رژیم کتوژنیک و مدت زمان رژیم کتوژنیک صحبت کنیم.

رژیم کتوژنیک (کتو) چیست؟

در اصل ، این رژیم غذایی است که باعث می شود بدن کتون ها را به جریان خون آزاد کند. اکثر سلولها ترجیح می دهند که کربوهیدرات ها را به عنوان منبع سوخت و ساز مورد استفاده قرار دهند و لذا از گلوکز برای سوخت و ساز خود استفاده می کنند.

حال اگر در جریان خون گلوکر وجود نداشته باشد چه می شود. قطعا بدن به دنبال یک جایگزین می گردد و شروع به تجزیه چربی ها کرده و اجسامی به نام کتون را تولید می کنند. به این فرآیند کتوزیس اطلاق می گردد.

پس از رسیدن به کتوز ، بیشتر سلولها از کتون بدن برای تولید انرژی استفاده می کنند تا اینکه دوباره شروع به خوردن کربوهیدرات ها کنیم. تغییر ، از استفاده از گلوکز در گردش تا از بین بردن چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی ، معمولاً طی دو تا چهار روز از خوردن کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز اتفاق می افتد. به خاطر داشته باشید که این یک فرایند کاملاً فردی است و برخی افراد برای شروع تولید کتون کافی، به رژیم غذایی محدودتری نیاز دارند.

خصوصیات رژیم کتوژنیک

از آنجا که این رژیم  فاقد کربوهیدرات است ، یک رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین و چربی است. به طور معمول شامل مقدار زیادی گوشت ، تخم مرغ ، گوشت فرآوری شده ، سوسیس ، پنیر ، ماهی ، آجیل ، کره ، روغن ، دانه و سبزیجات فیبر دار است. از آنجا که این رژیم بسیار محدود است ، دنبال کردن آن در دراز مدت بسیار سخت است.

کربوهیدراتها معمولاً حداقل ۵۰٪ از رژیمهای معمولی آمریکایی را تشکیل می دهند. یکی از انتقادهای اصلی این رژیم این است که بسیاری از افراد تمایل به خوردن بیش از حد پروتئین و چربی های بی کیفیت از غذاهای فرآوری شده ، با میوه ها و سبزیجات بسیار کمی دارند. بیماران مبتلا به بیماری کلیوی باید محتاط باشند زیرا این رژیم می تواند وضعیت آنها را بدتر کند. علاوه بر این ، ممکن است در ابتدا برخی از بیماران کمی احساس خستگی کنند ، در حالی که برخی ممکن است دچار بوی بد دهان ، حالت تهوع ، استفراغ ، یبوست و مشکلات خواب باشند.

آیا یک رژیم کتوژنیک سالم است؟

شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی کتوژنیک ، تشنج در کودکان ، گاهی به همان اندازه دارو را کاهش می دهد. به دلیل این اثرات محافظت کننده عصبی ، سؤالاتی در مورد مزایای احتمالی سایر اختلالات مغزی مانند پارکینسون ، آلزایمر ، مولتیپل اسکلروز ، اختلالات خواب ، اوتیسم و ​​حتی سرطان مغز مطرح شده است. با این حال ، هیچ مطالعه انسانی برای حمایت از توصیه کتوز برای درمان این شرایط وجود ندارد.

کاهش وزن دلیل اصلی استفاده از رژیم کتوژنیک است. تحقیقات قبلی شواهد خوبی درباره کاهش سریعتر وزن نشان می دهد که بیماران در مقایسه با شرکت کنندگان در رژیم غذایی کم چرب سنتی یا حتی رژیم مدیترانه ای ، رژیم کربوهیدرات کتوژنیک یا بسیار کم کربوهیدرات را طی می کنند. با این حال ، به نظر می رسد که این تفاوت در کاهش وزن با گذشت زمان از بین می رود.

رژیم غذایی کتوژنیک همچنین نشان داده شده است که کنترل قند خون را برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ ، حداقل در کوتاه مدت بهبود می بخشد. بحث تأثیر بر میزان کلسترول حتی بیشتر مورد اختلاف است.

مدت زمان رژیم کتوژنیک چقدر است

خیلی از افراد هستند که رژیم های غذایی را بیشتر بر اساس مناسبت ها مانند تولد, عروسی و… تنظیم می کنند. بنابراین دنبال یک رژیم سریع هستند که در کمترین زمان و کمتری گرسنگی و ورزش وزن شان را کم کند. بنابراین این افراد بیشتر به دنبال مدت زمان رژیم کتوژنیک هستند.

در واقع افرادی که می خواهند این رژیم را بگیرند باید بدانند که چه زمانی بدانشان وارد دوره کتوز (سوختن چربی به جای قند) میشود.

چه زمانی وارد کتوز می شویم؟

برای به دست آوردن فواید رژیم کتوژنیک ، بدن شما باید به وضعیتی بنام کتوز وارد شود.

این یک وضعیت متابولیکی در بدن شما است که در آن بدن شما چربی را به مولکولی به نام کتون تبدیل می کند ، که در هنگام محدود شدن گلوکز، بدن از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند.

بهترین راه برای رسیدن به فرآیند کتوز کاهش شدید مصرف کربوهیدرات ها است. بدن برای انرژی روزانه خود نیاز به سوخت دارد. این سوخت از کجا می آید؟ از تجزیه غذاها!

در دستگاه گوارش شما کربوهیدرات های موجود در غذاها به مولکول های قند مانند گلوکز شکسته می شوند تا بتوانند در جریان خون حرکت کنند و برای تامین انرژی بدن استفاده شوند. اگر بدن شما گلوکز اضافی داشته باشد ، می تواند به شکل کبد و ماهیچه های شما به شکل گلیکوژن ذخیره شود.

از کجا شروع کنیم؟

با کاهش چشمگیر مصرف کربوهیدرات خود به کمتر از ۵۰ گرم در روز ، بدن شما مجبور می شود تا از گلیکوژن های خود برای انرژی استفاده کند – و درنهایت به استفاده از کتون ها به عنوان سوخت تبدیل شود .مدت زمان لازم برای ورود کتوز در افراد مختلف متفاوت است .

به طور کلی ، اگر شما روزانه ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات بخورید ، ۲-۴ روز طول می کشد. با این حال ، ممکن است برخی افراد دریابند که رسیدن به این حالت یک هفته یا بیشتر طول می کشد .

برخی از عواملی که می توانند تاثیری در طول مدت ورود کتوز داشته باشند شامل مصرف روزانه کربوهیدرات ، مصرف روزانه چربی و پروتئین ، ورزش ، سن شما و متابولیسم شما است.

به عنوان مثال ، افرادی که به طور معمول قبل از شروع رژیم کتو، رژیم غذایی با کربوهیدرات بالایی مصرف می کنند ممکن است نسبت به افرادی که به طور کلی رژیم کم کربوهیدرات متوسط ​​مصرف می کنند ، مدت بیشتری طول بکشد تا وارد کتوز شوند. این بدان دلیل است که بدن شما باید قبل از ورود به کتوز ، ذخایر گلیکوژن خود را تخلیه کند .

مزایای یک رژیم کتوژنیک

فواید بیشماری در مورد استفاده از keto وجود دارد: از کاهش وزن و افزایش سطح انرژی گرفته تا کاربردهای پزشکی درمانی. بیشتر افراد با خیال راحت می توانند از خوردن یک رژیم کم چرب و پر چرب بهره مند شوند. در زیر ، لیست کوتاهی از مزایایی که از رژیم کتوژنیک دریافت خواهید کرد ، پیدا خواهید کرد.

کاهش وزن

رژیم کتوژنیک در اصل از چربی بدن شما به عنوان منبع انرژی استفاده می کند – بنابراین مزایای کاهش وزن آشکار است. در مورد کتو ، انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) به میزان زیادی افت می کند که بدن شما را به دستگاه چربی سوزی تبدیل می کند.

از نظر علمی ، رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های کم چرب و کم کربوهیدرات نتایج بهتری نشان داده است.

بسیاری از افراد با نوشیدن قهوه کتوپروف در صبح ، روغن MCT را وارد رژیم غذایی خود می کنند (این امر باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی می شود).

قند خون را کنترل کنید

کتو به دلیل نوع غذاهایی که می خورید ، به طور طبیعی میزان قند خون را پایین می آورد. مطالعات حتی نشان می دهد که رژیم کتوژنیک روش مؤثرتری برای مدیریت و جلوگیری از دیابت در مقایسه با رژیم های کم کالری است.

اگر پیش دیابت دارید یا به دیابت نوع II مبتلا هستید ، باید رژیم کتوژنیک را به طور جدی در نظر بگیرید.

تمرکز ذهنی

بسیاری از افراد به ویژه برای افزایش عملکرد ذهنی از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند.کتون ها منبع عالی سوخت برای مغز هستند. وقتی میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید ، از جمع شدن  لکه های بزرگ قند خون در کنار هم جلوگیری می کنید. این می تواند باعث بهبود تمرکز و یادگیری شود.مطالعات نشان می دهد که افزایش دریافت اسیدهای چرب می تواند از مزایای عملکرد مغز ما باشد.

افزایش انرژی و گرسنگی عادی

با دادن منبع انرژی بهتر و مطمئن تری به بدن خود ، در طول روز انرژی بیشتری خواهید یافت. نشان داده شده است که چربیها مؤثرترین مولکول سوختن به عنوان سوخت هستند.

مهمتر از آن ، چربی به طور طبیعی رضایت بخش تر است و به پایان می رسد که ما را برای مدت طولانی تر در حالت سیر (“کامل”) قرار می دهد.

صرع

رژیم کتوژنیک از اوایل دهه ۱۹۰۰ برای درمان موفقیت آمیز صرع استفاده شده است. یکی از مهمترین مزایای رژیم کتوژنیک و صرع این است که در حالی که هنوز کنترل عالی را ارائه می دهد ، امکان استفاده از داروهای کمتری را فراهم می کند.

مقاومت به انسولین

مقاومت به انسولین در صورت عدم کنترل می تواند منجر به دیابت نوع II شود. تحقیقات فراوان نشان می دهد که یک رژیم غذایی کم کربوژن و کربوهیدرات کم به افراد می تواند سطح انسولین خود را در محدوده سالم کاهش دهد. حتی اگر ورزشکار باشید ، می توانید از طریق خوردن غذاهای پر از اسیدهای چرب امگا ۳ از بهینه سازی انسولین در کتو بهره مند شوید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این نوشتار بیشتر هدف مان این بود که به شما بگوییم که مدت زمان رژیم کتوژنیک چقدر است. و چقدر طول می کشد وارد این رژیم شویم.به طور کلی ، باید ۲ تا ۴ روز طول بکشد تا وارد کتوز شوید.با این حال ، برخی از افراد ممکن است دریابند که به یک هفته یا بیشتر نیاز دارند. مدت زمان لازم به عوامل مختلفی از جمله سن ، سوخت و ساز بدن ، میزان ورزش و میزان مصرف کربوهیدرات ، پروتئین و چربی در حال حاضر بستگی دارد.

بهترین روش برای تشخیص اینکه آیا شما مبتلا به کتوز هستید ، اندازه گیری میزان کتون با استفاده از ابزار اندازه گیری نفس ، ادرار یا کتون خون است.

اگر برای ورود به کتوز تلاش می کنید ، سعی کنید میزان مصرف کربوهیدرات را ردیابی کنید ، ورزش خود را ادامه دهید. و مرتبا خود را پیش پزشک چک آپ کنید.

 

health.harvard

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code