بخیه و مسایل مرتبط به آن
می 9, 2014
معرفی دستگاه تب سنج و انواع آن
می 11, 2014
نمایش همه

معرفی دستگاههای کمک تنفسی و انواع آن

ونتیلاتور دستگاهی است که با جابجایی هوای تنفس داخل و خارج از ریه‌ها، تهویه مکانیکی را فراهم می کند تا اینکه بیماری که از نظر جسمی قادر به تنفس نیست یا تنفس کافی ندارد قادر به تنفس گردد. ونتیلاتورهای مدرن ماشین‌های تحت کنترل ریزپردازشگر هستند، اما بیماران نیز با یک ماسک ساده می توانند روند تنفس مصنوعی را انجام دهند. ونتیلاتورها عمدتاً در فعالیت‌های مراقبت‌های ویژه، مراقبت از منزل، و وضعیت‌های اورژانسی (به عنوان واحدهای مستقل) و در بیهوشی (به عنوان مؤلفه دستگاه بیهوشی) مورد استفاده قرار می گیرند.

ونتیلاتورها گاهی اوقات به نام “تنفس کننده” نیز نامیده می‌شوند، اصطلاحی که معمولاً در دهه ۵۰ برای آنها استفاده می‌شد. با این حال، در زمان حاضر از همان عبارت دستگاه تنفس برای اشاره به ونتیلاتورها استفاده می شود. در مقابل دستگاه ونتیلاتور، دستگاه CPAP وجود دارد که از این دستگاه هم برای دادن تنفس مصنوعی و القای تنفسی طبیعی برای بیماران استفاده می شود.

بهترین گونه‌های دستگاه  CPAP

اولا، چگونه یک دستگاه CPAP کار می‌کند؟ یک PAP یا دستگاه فشار هوایی مثبت، جریانی از هوا را برای نگه داشتن راه‌های هوایی در هنگام خواب فراهم می‌کند. این موثرترین روش درمان به شمار می‌رود زیرا اکسیژن لازم برای استراحت مناسب را به بدن بیمار می‌دهد.

 CPAP استاندارد

متداول‌ترین نوع PAP دستگاه CPAP استاندارد یا “تنظیم فشار” است. در این وضعیت مقدار Cثابت است زیرا CPAP ها در کل زمان فعالیت با فشار تنظیم شده عمل می‌کنند. برای اینکه بدانید فشار CPAP باید چه مقدار باشد، پزشک پس از انجام آزمایشات لازم، تنظیمات فشار را بر اساس نتایج آزمایش تجویز می‌کند یا اینکه یک پزشک معتبر تنظیم فشار را بر اساس داده‌های خواب تعیین می‌کند. برای یافتن گزینه مناسب برای سبک زندگی، حتماً بررسی‌های CPAP را مرور کنید. گزینه‌های متنوعی برای متناسب با نیازهای شما وجود دارد.

تنظیم خودکار ماشین‌های CPAP

در صورت تشخیص بیشتر یا کم بودن میزان نیاز، فشارهای اتوماتیک در هنگام خواب بیمار به طور خودکار تنظیم می‌شوند. پزشکان تشخیص می‌دهند که اگر بیمار در برابر فشار خاصی مبارزه می‌کند یا نیاز به تعداد بیشتری از آن دارد ResMed AirSense 10 نمونه ای عالی از بهترین گزینه های CPAP خودکار موجود با ویژگی های مدرن برای ردیابی داده های انطباق و فناوری تنفسی راحت برای آرامش بیمار است.

دستگاه  BiPAP

این دستگاه در دو سطح فعالیت دارد، به این معنی که دارای دو فشار مختلف است. یکی در هنگام نفس کشیدن و دیگری فشار کمتری هنگام بیرون دادن نفس. وقتی بیمار نفس می‌کشد، فشار بیشتری ایجاد می کند. دستگاهBiPAPs  معمولاً برای بیماران CPAP که هنگام بازدم در برابر فشار مشکل دارند، توصیه می شود. این دستگاه به بیمارانی که میزان اکسیژن کم دارند، به اختلالاتی مانند بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) یا ALS تجویز می شود. دستگاه ResMed AirCurve 10 S گزینه ای عالی با ویژگی‌های پیشرفته برای ردیابی داده ها است.

BiPAP  خودکار

دستگاه BiPAP خودکار شبیه به CPAP Auto است، فقط اینکه دو بخش تنظیم فشار متفاوت دارد که هنگام خواب به طور خودکار با الگوی تنفس بیمار تنظیم می‌شود. این یک دستگاه پاسخگو برای بهبود رعایت و راحتی در درمان تخصصی خواب بیمار و تنفس وی است. این دستگاه به طور خودکار راحتی فوق العاده ای را برای کسانی که با CPAP درمانی مشکل دارند به وجود می آورد.

 CPAPمسافرتی

دستگاه‌های CPAP مسافرتی تمام ویژگی‌های دستگاه‌های بزرگتر را به صورت کوچکتر و جمع و جور در اختیار دارند. این دستگاه‌ها گزینه‌های سبکی هستند که به راحتی در ساک مسافرت بسته بندی می شوند. می‌توان این دستگاه را در هواپیماها برد، در هنگام کمپینگ استفاده نمود، و در هر سفر شبانه دور از خانه و سایر موارد مناسب است. برخی نسخه های این دستگاه دارای باتری هستند و می توان با یک آداپتور برق در خودرو شارژ کرد. نسخه CP2 Z2 Auto یک گزینه سفر عالی به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code