جلوگیری از چین و چروک پوست
جلوگیری از چین و چروک پوست
جولای 13, 2020
مهم ترین علائم افسردگی 2
از روانشناسی مثبت گرا چه می‌دانید
جولای 15, 2020
نمایش همه

مهم ترین علائم افسردگی

مهم ترین علائم افسردگی

مهم ترین علائم افسردگی چیست. افسردگی یکی از مشکلات جامعه امروز ماست. در این عصر که عصر تکنولوژی نامیده می‌شود باوجود وسایل و ارتباطات بیشتر افسردگی روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود. در این مقاله بر آن هستیم که مهم ترین علائم افسردگی را برای شما اشاره کنیم.

افسردگی چیست؟

احساس غم، یک قسمت از زندگی ما است. اما وقتی عواطفی مانند ناامیدی و درماندگی گریبان گیر ما می‌شوند و نمی‌روند ممکن است دچار افسردگی شده باشید. افسردگی درواقع چیزی بیش از دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات زندگی است. این حالت بیشتر باعث تغییر در عملکرد، اختلال در فعالیت‌های روزمره زندگی شما می‌شود.

این می‌تواند در توانایی شما در کار، مطالعه، غذا خوردن، خوابیدن و لذت بردن از زندگی اختلال ایجاد کند. اینکه فقط تلاش کنید که روز خود را بگذرانید، می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.

درحالی‌که برخی از افراد افسردگی را “زندگی در سیاه‌چاله” یا احساس عذاب قریب‌الوقوع توصیف می‌کنند، عده‌ای دیگر احساس بی‌جانی، تهی و بی‌احساس بودن می‌کنند. به‌ویژه مردان می توانند احساس عصبانیت و بی‌قراری کنند. بااین‌حال، شما افسردگی را تجربه می‌کنید، در صورت عدم درمان آن می‌تواند یک وضعیت جدی برای سلامتی باشد؛ اما مهم است که به یاد داشته باشید که احساس ناتوانی و ناامیدی علائم افسردگی هستند – نه واقعیت وضعیت شما.

مهم نیست که چقدر احساس ناامیدی می‌کنید، می‌توانید بهتر شوید. با درک علت افسردگی خود و شناخت علائم مختلف و مهم ترین علائم افسردگی و انواع افسردگی می‌توانید اولین قدم‌ها را برای احساس بهتر و غلبه بر مشکل بردارید.

مهم ترین علائم افسردگی چیست

افسردگی در افراد مختلف متفاوت است، اما علائم متداولی در آن وجود دارد. مهم است که به یاد داشته باشید که این علائم می‌تواند جزئی از یک سطح زندگی نرمال باشد؛ اما هر چه علائم بیشتری داشته باشید، قوی‌تر هستند و ماندگاری آن بیشتر است. احتمال دارد که با افسردگی مواجه باشید.

۱۰ علامت از مهم ترین علائم افسردگی

۱_ احساس ناتوانی و ناامیدی. یکی از مهم ترین علائم افسردگی احساس ناامیدی شدید است. یک چشم‌انداز تاریک، احساس اینکه هیچ‌چیز بهتر نخواهد شد و هیچ کاری برای بهبود وضعیت شما وجود ندارد.

۲_ از دست دادن علاقه به فعالیت‌های روزانه. شما دیگر به سرگرمی‌های قبلی، سرگرمی‌ها، فعالیت‌های اجتماعی یا رابطه جنسی اهمیت نمی‌دهید. شما توانایی احساس شادی و لذت را از دست داده‌اید. این نیز از مهم ترین علائم افسردگی است.

۳_تغییر اشتها یا وزن. تغییر در غذا خوردن و کاهش قابل توجه وزن یا افزایش وزن – تغییر بیش از ۵٪ از وزن بدن در یک ماه اینها هم مهم ترین علائم افسردگی است.

۴_خواب تغییر می‌کند. یا بی‌خوابی، به‌خصوص از خواب بیدار شدن در ساعات ابتدایی صبح و یا خواب زیاد.

۵_عصبانیت یا تحریک‌پذیری. احساس اضطراب، بی‌قراری و حتی خشونت. سطح تحمل شما پایین است، خلق‌وخوی شما تنگ است و همه‌چیز و همه‌کس روی اعصاب شما راه می‌روند.

۶_ از دست دادن انرژی احساس خستگی، کندی و کشش جسمی. ممکن است تمام بدن شما احساس سنگینی کند و حتی کارهای کوچک نیز برای شما خسته‌کننده هستند یا مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشند.

۷_ خود نواختن. احساس شدید بی‌فایده بودن یا احساس گناه شدید. شما به‌سختی خود را به خاطر خطاها و اشتباهات گذشته موردانتقاد قرار می‌دهید.

۸_رفتار بی‌پروا. شما درگیر رفتارهایی مانند سوءمصرف مواد، قمار اجباری، رانندگی بی‌پروا و یا ورزش‌های خطرناک می‌شوید.

۹_ درد غیرقابل توضیح. افزایش شکایات جسمی مانند سردرد، کمردرد، درد عضلات و درد معده.

۱۰_مشکلات حافظه. مشکل در به خاطر سپردن چیزها و افراد.

“پیوند بین علائم افسردگی و اضطراب

اعتقاد بر این است که افسردگی و اضطراب ناشی از همان آسیب‌پذیری بیولوژیکی است ، که ممکن است توضیح دهد که چرا آن‌ها اغلب به‌جای هم استفاده می‌شوند. ازآنجاکه اضطراب افسردگی را بدتر می‌کند (و برعکس) ، مهم است که به دنبال درمان برای هر دو بیماری باشید.”

افسردگی همان اختلال دوقطبی هست؟

اختلال دوقطبی که به افسردگی مانیک نیز معروف است، شامل تغییر جدی در خلق‌وخو، انرژی، تفکر و رفتار می‌شود. ازآنجاکه به نظر می‌رسد بسیار شبیه افسردگی است که در مرحله پایین است، اغلب نادیده گرفته می‌شود و تشخیص نادرست است. این می‌تواند یک مشکل جدی باشد زیرا مصرف داروهای ضدافسردگی برای افسردگی دوقطبی درواقع می‌تواند شرایط را بدتر کند. اگر تابه‌حال به مرحله‌ای رفته‌اید که احساس سرخوشی بیش‌ازحد داشته باشید، کاهش نیاز به خواب، افکار و رفتارهای تکانشی، برای ارزیابی اختلال دوقطبی زمانی را در نظر بگیرید.

افسردگی و خطر خودکشی

گفتیم که یکی از مهم ترین علائم افسردگی ناامیدی است. افسردگی عامل اصلی خطر برای خودکشی است. نا امیدی عمیق که همراه افسردگی است می‌تواند خودکشی را تنها راه فرار از درد جلوه دهد. اگر در اطراف خود شخصی دارید که علاقه به خودکشی دارد، هرگونه صحبت یا رفتار خودکشی را جدی بگیرید و علائم هشدار را دقت کنید:

_صحبت در مورد کشتن یا آسیب رساندن به خود شخص است

_ ابراز احساسات ناامیدی یا گرفتاری شدن

_یک نگرانی غیرمعمول با مرگ

_بی‌پروا عمل می‌کند، گویی که آرزوی مرگ دارند (مثلاً سرعت رفتن از طریق چراغ‌قرمز)

_تماس با مردم یا دیدار با خداحافظی

_گرفتن امور به ترتیب (بخشیدن مال و اموال)

_گفتن چیزهایی مانند “همه بدون من بهتر خواهند بود” یا ” می خوام برم بیرون. ”

_تغییر ناگهانی از افسردگی شدید به بازیگری آرام و خوشحال

اگر فکر می‌کنید یک دوست یا یکی از اعضای خانواده در حال اقدام به خودکشی هست، نگرانی خود را ابراز کنید و سریعاً به دنبال کمک باشید. صحبت کردن آشکار درباره افکار و احساسات خودکشی می‌تواند زندگی را نجات دهد.

 

ارتباط مهم ترین علائم افسردگی با جنسیت و سن

افسردگی غالباً با توجه به سن و جنس متفاوت است و علائم آن بین زنان و مردان و افراد جوان و افراد مسن متفاوت است.

افسردگی در مردان

مردان افسرده کمتر به احساس غرور و ناامیدی خود می‌پردازند. در عوض، آن‌ها تمایل دارند که از خستگی، تحریک‌پذیری، مشکلات خواب و از دست دادن علاقه به کار و سرگرمی شکایت کنند. آن‌ها همچنین به‌احتمال‌زیاد علائمی مانند عصبانیت، پرخاشگری، رفتار بی‌پروا و سوءمصرف مواد را تجربه می‌کنند.

افسردگی در زنان

زنان به‌احتمال‌زیاد علائم افسردگی مانند احساس گناه، احساس خواب بیش‌ازحد، پرخوری و افزایش وزن را تجربه می‌کنند. افسردگی در زنان نیز در دوران قاعدگی، بارداری و یائسگی تحت تأثیر عوامل هورمونی قرار دارد. در حقیقت، افسردگی پس از زایمان تا ۱ از ۷ زن مبتلابه افسردگی به دنبال زایمان است.

افسردگی در نوجوانان

تحریک‌پذیری، عصبانیت و اضطراب اغلب قابل‌توجه‌ترین علائم در نوجوانان افسرده است – نه غم و اندوه. آن‌ها همچنین ممکن است از سردرد، معده درد یا سایر دردهای جسمی شکایت داشته باشند.

افسردگی در بزرگ‌سالان مسن

بزرگ‌سالان مسن بیشتر از علائم و نشانه‌های عاطفی افسردگی از شکایت جسمی شکایت دارند: مواردی مانند خستگی، درد و درد غیرقابل توضیح و مشکلات حافظه. آن‌ها همچنین ممکن است از ظاهر شخصی خود غفلت کرده و از مصرف داروهای مهم برای سلامتی خود جلوگیری کنند.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری مهم ترین علائم افسردگی

در این نوشتار در مورد مهم ترین علائم افسردگی صحبت کردیم. نکته‌ای که اهمیت دارد است که وقتی چند علامت این مورد را دارید قبل از اینکه مشکل شما حادتر شود بهتر است به فکر بهبود اوضاع زندگی خود و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code