رفع گودی زیر چشم
رفع گودی زیر چشم
آگوست 8, 2020
لاغری شکم بعد از زایمان
معضل تازه مادران| لاغری شکم بعد از زایمان
آگوست 9, 2020
نمایش همه

فواید روغن آرگان چیست

فواید روغن آرگان

فواید روغن آرگان را بدانید. در دنیای زیبایی ، روغن آرگان – که همچنین به عنوان روغن مراکش به بازار عرضه می‌شود – آن‌قدر مفید است که اغلب از آن به‌عنوان “طلای مایع” یاد می‌شود.

این محصول قدرتمند از هسته میوه‌ها از درخت آرگان استخراج می‌شود ، که به‌طور انحصاری در کوهپایه کوه‌های اطلس در منطقه جنوب غربی مراکش ، آفریقا یافت می‌شود.زنان مراکش هزاران سال است که تولید می‌کنند و از این محصول استفاده می‌کنند. در این نوشتار از سری مقالات بارطب ما را همراهی کنید تا از فواید روغن آرگان بیشتر بدانید.

رطوبت را به پوست شما بازمی‌گرداند

یکی از فواید روغن آرگان مربوط به مرطوب کردن پوست است. Paul Dean ، M.D ، از کلینیک پزشکی Grossmont Dermatology و بنیانگذار SkinResourceMD.com گفت: با توجه به مقادیر زیاد ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری (یعنی اسید اولئیک و اسید لینولئیک) اثر بسیار هیدراته کننده برای پوست خشک دارد. وی خاطرنشان می‌کند ، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن آرگان برای افرادی که دارای شرایط پوستی مانند اگزما هستند نیز می‌تواند مفید باشد.

کمک به جذب سایر محصولات

سوزی وانگ ، شیمیدان متخصص پوست می‌گوید: “روغن آرگان سرشار از اسید اولئیک است که می‌تواند باعث افزایش نفوذپذیری در پوست و کمک به سایر مواد مؤثر در سد پوست شود.” جوشوا راس ، زیبایی شناس مشهور با SkinLab ، توصیه می‌کند که رطوبت اضافی را افزایش دهید ، یک یا دو قطره روغن آرگان را به مرطوب‌کننده روزانه خود استفاده کنید. این خصوصاً بعد از مسافرت هواپیمایی مفید است.

خداحافظی با چین‌وچروک‌ها| ترکیب سرامیدها با روغن آرگان را دریابید

اسیدهای چرب امگا موجود در روغن آرگان به تقویت بافت‌های پوست کمک می‌کند و بنابراین می‌تواند در جلوگیری از چین‌وچروک کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد زنانی که روغن آرگان را بر روی پوست خود قرار داده‌اند و آن را مصرف کرده‌اند ، توانایی پوست خود را در نگه داشتن آب بهبود داده‌اند (کلیدی در کاهش علائم پیری). محققان همچنین دریافتند که این فقط تغییر پوستی عمیق نیست ، بلکه یک تغییر واقعی در سطح سلول است.

برای تقویت قدرت ضد پیری ، به دنبال محصولاتی باشید که روغن آرگان را با سرامیدها ترکیب کند.
“اسیدهای چرب روغن آرگان وقتی در ترکیب با سرامیدها قرار می‌گیرند روی پوست بهتر عمل می‌کنند. این به محافظت از سد چربی پوست نیز کمک می‌کند.”

با آکنه خداحافظی کنید

یکی از فواید روغن آرگان مهار آکنه است.روغن آرگان به پوست‌های مستعد جوش کمک می‌کند. دلیل آن را می‌توان به وجود اسید لینولئیک داخل این روغن نسبت داد. این اسید چرب می‌تواند به کاهش التهاب ، تسکین پوست و بهبود رطوبت کمک کند.

روغن آرگان همچنین مفید برای مو

سلامتی موها در گرو سلامتی پوست سر است. پوست سر ما جایی است که سلول‌هایی که موهای ما را ایجاد می‌کنند قرار دارند و برای داشتن موهای سالم ، شما نیاز به پوست سر سالم دارید.

برای کمک به اسیدهای چرب ضروری در رسیدن به پوست سر شما ، این کار را امتحان کنید: ۱-۳ قطره روغن (بسته به طول موی شما – کمی طول می‌کشد) به کف دست خود اضافه کنید و روغن را با مالیدن دستان خود به هم گرم کنید ، از ریشه‌ها تا انتها بمالید و اضافی را در پوست سرخود ماساژ دهید. این می‌تواند به شما در مقابله با شوره سر و خارش پوست کمک کند ، از بین برود و همچنین باعث تقویت رشد مو شود.

بیشتر بخوانید : با جادوی رشد مو آشنا شوید

رنگ موی شما را تثبیت می کند

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن آرگان به‌ویژه برای جلوگیری از بین رفتن رنگ‌دانه برای موهای رنگ شده مفید هستند.می‌توانید یکی دو قطره روغن را روی انگشتان خود قرار داده و آن را روی سرخود ماساژ دهید.

موهای براق

یکی از فواید روغن آرگان مربوط به اثرات آن برای درخشندگی موهای شما است.چند قطره روغن آرگان را روی موهای خود قرار داده و با حالتی مانند شانه کردن موها آن‌ها را با انگشتان خود شانه کنید.

درمانی برای لب‌های خشک

هوای سرد دشمن لب‌های ما است. هوای سرد می‌تواند باعث خشکی، درد و خون‌ریزی لب‌ها شود. روغن آرگان محصول ایده آل برای اطمینان از ماندگاری لب است. یک قطره یا دو قطره را به لب‌های خشک بمالید – اما حتماً اضافی آن را از بین ببرید.

شاید مزایای قلبی و عروقی

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن آرگان به دلیل غلظت بالای اسیدهای اولئیک و لینولئیک ، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که روغن آرگان ممکن است در مبارزه با برخی سرطان‌ها مفید باشد ، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است. محققان این فواید سلامتی را به اسیدهای سالم قلب در روغن آرگان ، و همچنین ترکیبات ضدالتهابی مانند ویتامین E ، CoQ10 و پلی فنولها می‌دهند.

 

جمع‌بندی فواید روغن آرگان

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند کالاهایی را بخرید که دارای برچسب “۱۰۰٪ روغن آرگان خالص” هستند. از استفاده از محصولاتی که روغن آرگان عنصر جزئی است (به‌عنوان‌مثال در لیست مواد کم لیست شده است) و یا محصولات پر از مواد مصنوعی که تلفظ آن‌ها دشوار است و ناآشنا هستند ، خودداری کنید.

به‌منظور جلوگیری از سوزش پوست ، محصولات روغنی آرگان را که عطر و بوی ندارند خریداری کنید. این امر به‌ویژه برای افرادی که پوست حساس دارند از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا عطر می‌تواند دلیل بزرگی برای درماتیت تماسی و سوزش پوستی باشد.

 

 

 

oprahmag

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code