علت های جوش سرسیاه
علت های جوش سرسیاه چیست
سپتامبر 13, 2020
خواص کفیر
خواص کفیر چیست
سپتامبر 18, 2020
نمایش همه

روتین روزانه مراقبت از پوست چیست

روتین روزانه مراقبت از پوست

روتین روزانه مراقبت از پوست . تا به حال به خود فکر کرده اید که چرا پوست برخی از سلبریتی های ایرانی و خارجی اینقدر خوب است و با وجود سن زیاد در برخی از این بازیگران همچنان پوست جوان و زیبایی دارند.

جواب آن در واقع در روتین روزانه مراقبت از پوست است. در این مقاله از بارطب بر آن هستیم تا یک روتین روزانه مراقبت از پوست را برای شما بگوییم.

روتین مراقبت از پوست یک ضرورت!

قبل از اینکه بخواهید یک برنامه منظم را در مورد مراقبت از پوست خود داشته باشید لازم است تا مواردی را پاسخ دهید. اینکه چه محصولاتی باید استفاده کنید. کدام یک برای پوست شما مناسب تر است.به چه ترتیبی باید از این محصولات استفاده کنید. و یا حتی این محصولات چه کاری برای پوست شما انجام میدهند.

سه مرحله اساسی برای مراقبت از پوست

معمولا روتین روزانه مراقبت از پوست یک روال منظم سه قسمتی شامل پاک کردن، درمان و مرطوب سازی دارد. شما احتمالاً از قبل با پاکسازی و مرطوب سازی آشنا هستید ، اما “درمان” پوست شما شامل چه مواردی می شود؟

این به معنای استفاده از سرم ها یا کرم های محتوی مواد مراقبت از پوست مانند ویتامین C ، رتینول ، آلفا هیدروکسی اسید و غیره است. افزودن یک مرحله میانی در بین مواد پاک کننده و مرطوب کننده بسیار مهم است. این می تواند با گذشت زمان و در سلامت پوست و فقط در ظاهر و پیری پوست شما تفاوت زیادی ایجاد کند

۱_پاک کردن

پاکسازی اولین مرحله از هر روتین خوب مراقبت از پوست است. نوع پاک کننده ای که استفاده می کنید بیش از آنچه فکر می کنید مهم است – شستشوی ملایم صورت راهی است که باید انجام دهید ، مخصوصاً اگر قصد استفاده از مواد موثره را دارید.

نکته ای که اهمیت دارد این است که پاک کننده ای که استفاده می کنید باید ملایم باشد و نه خیلی غلیظ و حاوی انواع مواد شیمیایی مضر و قوی

این پاک کننده های غلیظ می توانند سد طبیعی حافظ پوست شما که همان باکتری های محافظ پوست هستند را از بین ببرند. این باکتری ها از نفوذ مواد شیمیایی و باکتری های موجود در هوا جلوگیری کرده  و پوست را از انواع جوش ها  و لکه ها حفظ می کنند.

۲_استفاده از تونر

تونر یک مرحله اختیاری است ، اما اگر تونر مورد علاقه خود را دارید ، باید کاملاً از آن استفاده کنید. تونر می تواند راهی عالی برای متعادل سازی PH پوست شما باشد. اگر پوستی مستعد آکنه دارید ، به دنبال یک تونر با ترکیباتی مانند اسید سالیسیلیک باشید تا شکستگی های پوستی را آرام کند. اگر پوست خشک یا حساسی دارید ، برای تسکین دادن ، یک تونر آبرسان را انتخاب کنید.

۳_ سرم ویتامین C

وقتی صحبت از سرم می شود ، استفاده از سرم ویتامین C را در طول روز توصیه می شود. همه باید از ویتامین C استفاده کنند ، صرف نظر از سن شما ، حتی از ۲۰ سالگی شروع می شود،این کمک می کند تا خسارت زیادی که از آفتاب و آلودگی به ما وارد می شود ، برگردد. هنگام استفاده از سرم ویتامین C ، بدنبال آن محصولی باشید که حاوی فرم پایداری از ویتامین C باشد ، در نتیجه مولکول قادر است در پوست شما غوطه ور شود.

۴_کرم دور چشم

البته کرم دور چشم در گروه درمانی روتین روزانه مراقبت از پوست قرار میگیرد. شما می توانید با توجه به نوع پوست خود و از آن مهم تر بر اساس سن خودتان یک کرم رو چشم مناسب تهیه کرده و با استفاده از ضربات انگشت خود آن را روی پوست دور چشم خود قرار دهید.

۵_ مرطوب کننده

بعد از اینکه پوست خود را درمان کردید ، نوبت به مرطوب شدن می رسد. مرطوب کننده پوست را مرطوب نگه می دارد و به تقویت سد پوست کمک می کند. برای استفاده در طول روز ، یک مرطوب کننده سبک تر انتخاب کنید که به سرعت خیس بخورد و باعث ایجاد لایه برداری در زیر آرایش شما نشود.

۶_ ضد آفتاب

این مهمترین مرحله در برنامه مراقبت از پوست شما است. اگر از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنید ، مثل این است که ممکن است هیچ یک از مراحل دیگر را انجام ندهید. خورشید ، دلیل شماره یک دلیل پیر شدن زودرس پوست افراد است. حتی اگر روزهای خود را در خانه سپری کنید ، محافظت از پوست در برابر آفتاب بسیار مهم است ، زیرا اشعه ماورا بنفش هنوز از طریق پنجره ها وارد می شود.

روتین مراقبت از پوست در شب

شاید باورتان نشود ولی شما در شب ها هم نیاز به مراقبت از پوست دارید. برنامه شبانه شما زمان مناسبی برای اطمینان از دریافت هرچه بیشتر مواد مغذی و مواد فعال پوست است ، زیرا پوست شما هنگام چرت زدن بازسازی و ترمیم می شود. هنوز همان مراحل اساسی برقرار است. پاک سازی ، درمان و مرطوب سازی – اما شب هنگام ، روال کار کمی متفاوت به نظر می رسد.

تمیز کردن

اینجا هم باید به دنبال یک شوینده ملایم باشید. اما پاک کننده شب باید به صورت مضاعف باشد. یعنی یک پاک کننده بر اساس روغن که مواد آرایشی و آلودگی های پوست باشد و پاک کننده دیگر دارای فاز آبی باشد که منافذ پوست را بهتر تمیز کند.

تونر

اگر می خواهید از تونر استفاده کنید ، آن را به همان روشی که صبح استفاده می کنید استفاده کنید. این قبل از شروع استفاده از سرم ها و روش های درمانی انجام می شود.

سرم ها و روش های درمانی

استفاده از اسید آلفا هیدروکسی برای کمک به درخشندگی پوست است، این ماده با سست کردن سلولهای مرده پوست به ساخت کلاژن کمک می کند و درخشندگی را بهبود می بخشد. اگر می خواهید رتینول را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید ،  بهترین کار استفاده در شب است. رتینول نوعی ویتامین A است که به کاهش چین و چروک ، لکه های روشن و اندازه منافذ کمک می کند.

همه می توانند از رتینول استفاده کنند. شما می توانید از همان ۲۰ سالگی شروع به استفاده از رتینول کنید ، اما به خصوص با افزایش سن استفاده از رتیونول از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

کرم چشم

سعی کنید پوست دور چشم خود را طوری عادت دهید تا از مواد فعال تر استفاده کرده تا قوی تر و زخیم تر شود.شما نیازی به استفاده زیاد ندارید ، اما اگر شروع به آموزش پوست خود برای تحمل محصولات فعال تر در اطراف چشم کنید ، تغییرات بیشتری را خواهید دید. می توانید کمی از سرم یا درمان خود را در اطراف چشم خود بزنید ، سپس با استفاده از کرم دور چشم مورد علاقه خود پیگیری کنید.

درمان لکه های آکنه

اگر جوش هایی دارید که دوست دارید زودتر از بین برود ، زمان مناسبی برای استفاده از روش های درمان لکه های آکنه است. ولی  به جای تمرکز بر روی جوش ها ، به شما توصیه می شود که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه با روند مراقبت از پوست خود همراه باشید. اگر فقط لکه را درمان کنید ، در صورت مسدود شدن پوست ، در همسایگی آن آکنه ایجاد می شود. به دلیل تجمع روغن در پوست ، دچار شکستگی می شوید. بنابراین باید منافذ پوست را حفظ کنید.

مرطوب کنید

مرطوب سازی در شب بسیار مهم است ، زیرا مانعی ایجاد می کند که مواد موثره و آبرسانی را مهار می کند. به این ترتیب ، هنگامی که از خواب بیدار می شوید ، پوست شما براق و چاق است – و آماده شروع روز است.

روغن صورت

روغن های صورت راهی عالی برای قفل شدن رطوبت در هنگام خواب هستند. مگاورن می گوید: بسیاری از مردم تصور می کنند که اگر پوستشان مستعد آکنه یا چربی باشد ، پوست آنها با روغن از بین می رود اما در حقیقت درست نیست،بسیاری از آنها در واقع می توانند به آبرسانی و لطافت پوست کمک کنند. به خصوص اگر از مواد موثره مانند رتینول و اسیدهای هیدروکسی آلفا استفاده می کنید ، روغن های صورت یک روش عالی برای افزایش رطوبت بیشتر است.

nytimes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code