ت
تغذیه در دوران شیردهی
آگوست 7, 2020
فواید روغن آرگان
فواید روغن آرگان چیست
آگوست 9, 2020
نمایش همه

رفع گودی زیر چشم

رفع گودی زیر چشم

رفع گودی زیر چشم چگونه امکان‌پذیر است. گودی زیر چشم عارضه‌ای است که زیبایی صورت ما را تهدید می‌کند و حتی می‌تواند تا حدودی ما را پیر جلو دهد. علل زیادی می‌تواند باعث این عارضه شوند. در این نوشتار در سری مقالات بارطب با شما هستیم تا رفع گودی زیر چشم را بهتر یاد بگیرید.

گودی زیر چشم چیست

گودی زیر چشم دیگر نیازی به تعریف ندارد. ولی درواقع منظور از گودی زیر چشم، هاله‌ای تیره‌رنگ و دایره‌ای است که درست در زیر چشم نمایان می‌شود و به آن ظاهر نازیبا می‌دهد.

گودی زیر چشم ، هنگامی‌که پوست ضعیف شده و سست می‌شود رخ می‌دهند ، کیسه‌ای تشکیل می‌دهند. حلقه‌های چربی که در زیر چشم‌ها قرار دارند برای پر کردن فضا به پایین می‌لغزد.

مایع اضافی بدن نیز می‌تواند در آنجا جمع شود ، باعث می‌شود که لبه‌های پایین به‌صورت پف‌تر و متورم‌تر به نظر برسند. سایه‌ها و تغییر رنگ پوست زیر چشم باعث می‌شود که کیسه‌های چشم برجسته‌تر به نظر برسند.

گودی‌های زیر چشم در درجه اول یک مشکل آرایشی بوده و معمولاً بی ضرر هستند. اما گاهی اوقات آن‌ها می‌توانند نشانه‌ای از وضعیت پزشکی اساسی باشند.

بیشتر گودی‌های زیر چشم در صبح قابل‌توجه‌تر است ، هنگامی‌که مایعات تمام شب را برای استقرار در اختیار داشته‌اند.

چه چیزی باعث گودی زیر چشم می‌شود

قبل از اینکه بدانید رفع گودی چشم چگونه انجام می‌شود لازم است بدانید تا علت آن چیست. فقط در این صورت است که می‌توانید یک درمان مناسب برای آن پیدا کنید.

شایع‌ترین علت گودی‌های زیر چشم ، پیری است. هرچه پیرتر می‌شویم ، از بین رفتن چربی و کلاژن ( ماده اصلی بافت های همبند در پوست ، ماهیچه‌ها و سایر قسمت‌های بدن) را تجربه می‌کنیم.

کاهش سطح کلاژن باعث می‌شود پوست و عضلات زیرین بدن در تمام بدن از بین رفته و تحلیل رود. این تحلیل رفتن به خصوص در اطراف چشم قابل توجه است زیرا پوست دور چشم بسیار نازک است.

عوامل دیگری که در ایجاد گودی‌های زیر چشم نقش دارد شامل احتباس مایعات ، شرایط پزشکی مزمن مانند بیماری تیروئید ، عفونت‌ها ، آلرژی ها ، استرس ، خستگی چشم ، استعمال سیگار ، کمبود خواب و ویژگی‌های ارثی صورت است.

اگر تورم شدید ، دردناک ، خارش‌دار ، قرمز یا مداوم شد ، برای تشخیص پزشکی به پزشک چشم مراجعه کنید.

رفع گودی زیر چشم

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم،شناسایی علت اصلی گودی زیر چشم اولین قدم در انتخاب راه حل است.

به عنوان مثال ، اگر دلیل آن، نتیجه پیری است ، یک راه حل زیبایی مانند جراحی پلاستیک ممکن است بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر آن‌ها باشد.

هنگامی که این عارضه، نتیجه مشکلات بهداشتی و محیطی یا زمینه‌ای هستند ، برخی از داروهای خانگی ساده و تغییر سبک زندگی وجود دارد که ممکن است به کاهش ظاهر آن‌ها کمک کند. این شامل:

 

_داشتن خواب کافی (به طور متوسط ​​روزانه ۸ ساعت).

_فاصله داشتن سر از زمین موقع خواب تا مایعات اطراف چشم جمع نشوند

_از مایعات قبل از خواب و نمک در طول روز خودداری کنید.

_از یک دستمال مرطوب و خنک به عنوان یک کمپرس بر روی چشمان خود استفاده کنید ، ترجیحاً هنگام نشستن به حالت ایستاده. از طرف دیگر ، از برش‌های خیار یا کیسه‌های مرطوب چای به خصوص چای سبز مرطوب می‌توان برای کاهش تورم استفاده کرد.

_با اجتناب از محرک‌ها و مصرف داروهای ضد حساسیت و بدون نسخه ، علائم آلرژی خود را تحت کنترل نگه دارید.

_یک راه رفع گودی زیر چشم به طور موقت استفاده از کانسلیرهای آرایشی است.

_یکی از داروهای خانگی محبوب برای کاهش گودی زیر چشم استفاده از کرم های بواسیر است.

_کرم های بواسیر حاوی فنیل افرین است که رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و می‌تواند به طور موقت پوست زیر چشم را محکم کند و باعث می‌شود عارضه کمتر مورد توجه قرار گیرند. مراقب باشید کرم را در چشم خود نگیرید زیرا این امر می‌تواند باعث تحریک آن‌ها شود.

_اگر سیگاری هستید ، تمام تلاش خود را برای ترک کنید. جلوگیری از استعمال سیگار نه تنها برای سلامت عمومی و بینایی شما مفید است بلکه باعث حفظ کلاژن می شود که پوست را جوان می کند. و اگر تصمیم به جراحی زیبایی برای برداشتن کیسه‌های زیر چشم خود دارید ، اگر سیگار نکشید سریعتر بهبود خواهید یافت.

_همچنین درمان های چروک و روش های درمانی پوستی نیز وجود دارد که برای محکم کردن پوست زیر چشم و کاهش پف چشم طراحی شده است. این لیست شامل لایه‌بردارهای شیمیایی ، لیزرهای تجدید شونده لیزر و پرکننده‌های پوستی تزریقی است.

در مورد فواید ، عوارض جانبی و خطرات مرتبط با این گزینه‌ها یا جراحی باید با چشم پزشک ، جراح چشم و یا جراح پلاستیک صحبت شود.

جراحی برای رفع گودی زیر چشم

اگر برخی یا تمام راه حل‌های ذکر شده در بالا را امتحان کرده اید تا گودی زیر چشم خود را از بین ببرید و از نتایج راضی نیستید ، ممکن است لازم باشد یک راه حل دائمی‌تر در نظر بگیرید.

جراحی زیبایی پلک و رفع گودی زیر چشم که با نام بلفاروپلاستی نیز شناخته می‌شود ، می‌تواند پوست زیر پلک‌های پایین را صاف و سفت کند. از بلفاروپلاستی نیز می توان برای درمان پلک‌های پفی یا افتاده استفاده کرد.

بلفاروپلاستی پلک تحتانی، گودی زیر چشم به طور معمول به عنوان یک روش سرپایی تحت بی حسی موضعی به همراه آرام‌بخش انجام می‌شود. (در بعضی موارد ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود)

قبل از عمل ، جراح ناحیه زیر چشم را مشخص می‌کند تا مشخص کند که در صورت ایجاد بریدگی ها در چه نقاطی قرار دارد. به طور معمول ، برش‌ها در داخل پلک پایین یا زیر مژگان ساخته می‌شوند.

ترمیم جراحی رفع گودی زیر چشم

مهم است که از دستورالعمل‌های بعد از عمل جراحی رفع گودی زیر چشم خود استفاده کنید تا بیشترین بهبود را داشته باشید. کمپرس‌های سرد که به‌طور منظم برای حدود ۴۸ ساعت اعمال می‌شود ، به کاهش تورم و ناراحتی کمک می‌کند. پمادهای تجویز شده و قطره‌های چشم باید مطابق دستور جراح شما باشد تا بهبودی را سرعت بخشد و از بروز عفونت پیشگیری کند.

در روزهای بعد از عمل انتظار تورم ، کبودی و خشکی چشم را داشته باشید. اگر به بیرون می روید ، از پوست و چشم‌های خود با عینک آفتابی با رنگ تیره محافظت کنید. حداقل یک هفته بعد از عمل از انجام تمرینات بدنی شدید خودداری کنید.

بیشتر افراد متوجه شدند که تورم و کبودی در حدود ۱۰ تا ۱۴ روز به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد تا جایی که احساس می‌کنند دوباره احساس راحتی در بیرون از خانه می‌کنند. در صورت بروز علائم یا درد غیرمعمول که ممکن است مشکلات بعد از عمل جراحی باشد ، همیشه با پزشک چشم خود تماس بگیرید.

همه جراحی‌ها از جمله رفع گودی زیر چشم ، هر چقدر هم که جزئی باشند ، خطرات ناشی از آن را دارند. خطرات بالقوه مرتبط با بلفاروپلاستی شامل موارد زیر است:

خون‌ریزی

کبودی

درد

عفونت

بی‌حسی به لمس

تغییر رنگ پوست

کیست در امتداد خطوط برش

بهبودی ضعیف ، به‌ویژه در بین افراد سیگاری

افتادگی پلک بالا

رفع گودی زیر چشم و بهبودی کامل از جراحی پلک، شش هفته یا بیشتر طول می‌کشد. علائم یا سوالی را که ممکن است در ویزیت های بعدی خود داشته باشید به جراح خود گزارش دهید.

www.aao.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code