سلولیت چیست
سلولیت چیست
سپتامبر 6, 2020
شستن مو چند بار در هفته
شستن مو چند بار در هفته مجاز است
سپتامبر 8, 2020
نمایش همه

خواص بیوتین برای پوست صورت

خواص بیوتین برای پوست صورت

خواص بیوتین برای پوست صورت . بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه بی است که برای سلامتی بدن به‌خصوص موها و پوست بسیار لازم و ضروری است. این ویتامین در غذاها یافت می‌شود و به بدن کمک می‌کند غذا رو به انرژی تبدیل کند. در این مقاله از بارطب با شما همراه هستیم تا در مورد بیوتین و خواص بیوتین برای پوست صورت برای شما مطالبی را به اشتراک بگذاریم.

بیوتین چیست

بگذارید قبل از اینکه از خواص بیوتین برای پوست صورت بگوییم کمی در مورد خود ان که اصلاً چیست صحبت کنیم.

ویتامین‌های گروه بی ۸ مورد هستند که بیوتین یا ویتامین B7 یکی از آن‌ها است. اگر جایی در مورد ویتامین H دیدید و برایتان سؤال شد که آن چیست باید بگوییم که این ویتامین همان ویتامین ب ۷ است که درواقع یکی دیگر از اسامی آن است.

بیوتین ازجمله ویتامین‌های محلول در آب است. بدن ویتامین‌های محلول در آب را ذخیره نمی‌کند، بنابراین افراد باید آن‌ها را از رژیم‌های غذایی خود به اندازه کافی دریافت کنند. ویتامین ب ۷ برای عملکرد چندین آنزیم معروف به کربوکسیلاز لازم است. این آنزیم‌ها بخشی از فرایندهای مهم متابولیسمی بدن مانند تولید گلوکز و اسیدهای چرب هستند.

بیشتر بخوانید : ویتامین های مورد نیاز مو کدامند

مقادیر مصرف بیوتین

خب برای اینکه از خواص بیوتین برای پوست صورت مطلع شوید بگذارید ببینیم که باید چقدر مصرف کنیم و اصلاً بدن ما به چقدر ان نیاز دارد:

۳۰ میکروگرم (mcg) برای بزرگسالان، ازجمله در دوران بارداری

۳۵ میکروگرم هنگام شیردهی

کمبود بیوتین نسبتاً نادر است. بااین‌حال، برخی از افراد – مانند زنان باردار و افرادی که مقادیر زیادی الکل مصرف می‌کنند، ممکن است دچار کمبود خفیف شوند.

همچنین، خوردن تخم‌مرغ خام به‌طور منظم می‌تواند باعث کمبود بیوتین شود، زیرا سفیده تخم مرغ خام حاوی پروتئینی به نام آویدین است که به بیوتین متصل می‌شود و از جذب شدن ویتامین توسط بدن جلوگیری می‌کند. پختن تخم‌مرغ آویدین آن‌ها را غیرفعال می‌کند و این ویتامین را در اختیار بدن می‌گذارد.

مزایا و عملکرد ویتامین ب ۷

بیوتین چندین نقش مهم در بدن ایفا می‌کند، ازجمله:

شکستن عناصر مغذی درشت

بیوتین به بدن کمک می‌کند مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند – از تعدادی آنزیم موجود در تجزیه کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها پشتیبانی می‌کند.

به‌طور خاص، بیوتین در موارد زیردرگیر است:

۱_گلوکونئوژنز: این سنتز گلوکز از منابع غیر از کربوهیدرات‌ها مانند اسیدهای آمینه است و آنزیم‌های حاوی بیوتین به شروع این روند کمک می‌کنند.

۲_سنتز اسیدهای چرب: بیوتین به آنزیم‌هایی کمک می‌کند که واکنش‌هایی را که برای تولید اسیدهای چرب مهم هستند فعال می‌کنند.

۳_تجزیه اسید آمینه: آنزیم‌های حاوی بیوتین در متابولیسم چندین اسیدآمینه مهم ازجمله لوسین نقش دارند.

حمایت از سلامت ناخن

شاید این قسمت از بقیه قسمت‌ها جذاب‌تر باشد. چراکه خانم‌ها به سلامتی و زیبایی ناخن‌ها بسیار اهمیت می‌دهند.

ناخن‌های نازک، شکننده هستند و به راحتی شکسته یا دچارترک می‌شوند. کمبود بیوتین می‌تواند منجر به شکنندگی ناخن‌ها شود. برای افراد مبتلا به این کمبود، مصرف مکمل‌های حاوی بیوتین می‌تواند قدرت ناخن‌های آن‌ها را بهبود بخشد.

تغییر رژیم غذایی و سایر عوامل سبک زندگی می‌تواند به بهبود سلامت ناخن کمک کند، همچنین برخی از محصولات تجاری در داروخانه‌ها هم می‌توانند این مورد را بهبود دهند. البته با تجویز پزشک!

بیشتر بخوانید : راه های سلامتی ناخن

تقویت سلامت مو

رژیم غذایی می‌تواند نقش مهمی در سلامت پوست و مو داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، برخی از مواد غذایی برای موهای سالم شامل تخم‌مرغ، آجیل و ماهی‌های چرب هستند.

بسیاری از محصولات مراقبتی که با ادعای موهای سالم و قوی به مصرف‌کننده عرضه می‌شوند حاوی بیوتین هستند. کمبود بیوتین می‌تواند منجر به ریزش مو شود که نشان می‌دهد این ویتامین در سالم نگه داشتن مو نقش دارد.

حمایت از بارداری و شیردهی

خواص بیوتین برای پوست صورت در دوران بارداری آشکارتر می‌شود. چراکه در این دوران بدن بسیار بیشتر به مواد مغذی نیاز دارد. بیوتین برای زنانی که باردار یا شیرده هستند بسیار مهم است. درحالی‌که کمبود بیوتین علامتی نادر است، سطح پایین بیوتین در دوران بارداری شایع است.

متخصصان بهداشت تغذیه معتقدند این کمبود در بین زنان باردار شایع است زیرا بدن در دوران بارداری ویتامین را سریع‌تر تجزیه می‌کند. درنتیجه، ممکن است یک زن باردار بیش از زنی که باردار نیست – به رژیم غذایی یا مکمل‌های بیوتین نیاز داشته باشد.

همان‌طور که گفته شد، مهم است که قبل از مصرف مکمل‌های دوران بارداری یا شیردهی با یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید : بایدها و نبایدهای زیبایی پوست در بارداری

کاهش قند خون در افراد دیابتی

دیابت نوع ۲ یک بیماری متابولیکی است که با سطح بالای قند خون و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می‌شود. کمبود بیوتین ممکن است تنظیم قند خون یا گلوکز را مختل کند. برخی شواهد نشان می‌دهد که سطح بیوتین خون در افراد دیابتی ممکن است کمتر باشد.

مطالعات انجام شده روی حیوانات حاکی از آن است که مکمل‌های حاوی بیوتین و پیکولینات کروم می‌توانند از مقاومت به انسولین جلوگیری کنند.

محققان همچنین در حال مطالعه بر این مورد هستند که چگونه مکمل‌های بیوتین بر میزان قند خون در افراد دیابتی نوع ۲ تأثیر می‌گذارد. نتایج ترکیب شده است، اما برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف بیوتین و پیکولینات کروم می‌تواند به درمان دیابت نوع ۲ کمک کند.

به‌طورکلی، درک کامل اثرات بیوتین بر دیابت و کنترل قند خون به تحقیقات با کیفیت بالاتر نیاز دارد.

تقویت سلامت پوست

بیشتر خواص بیوتین برای پوست صورت است. البته دانشمندان به‌طور کامل نقش بیوتین در حفظ سلامتی پوست را درک نمی‌کنند. بااین‌حال، افرادی که کمبود بیوتین دارند ممکن است دچار مشکلات پوستی، ازجمله بثورات پوستی، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست شوند.

برخی از افراد همچنین معتقدند که بیوتین ممکن است به بهبود پسوریازیس کمک کند. تأثیر ویتامین بر روی پوست ممکن است از تأثیر آن بر متابولیسم چربی ناشی شود. این روند برای حفظ سلامت پوست مهم است و ممکن است در افرادی که سطح پایین بیوتین دارند، اختلال ایجاد کند.

توجه به این نکته مهم است که هیچ مدرکی نشان نمی‌دهد که بیوتین در افرادی که کمبود ویتامین ندارند، سلامت پوست را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید : دانستنی های زیبایی پوست و مو

حمایت از درمان ام اس

مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) یک بیماری خود ایمنی است. سلول‌های بدن به عنوان مهاجم به پوشش محافظی رشته‌های عصبی مغز، نخاع و چشم آسیب می‌رساند.

به این پوشش محافظ میلین گفته می‌شود و بیوتین ممکن است در تولید آن نقش مهمی داشته باشد.

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به ام اس به دوزهای بیوتین روزانه تا ۳۰۰ میلی گرم پاسخ مثبت می دهند. این مکمل ممکن است روند پیشرفت بیماری را معکوس کرده و ناتوانی مزمن را کاهش دهد.

منابع

قبل از اینکه سراغ مصرف خودسرانه مکمل‌ها بروید! دست نگه دارید. این ویتامین در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد.

غذاهایی که به ویژه دارای بیوتین زیادی هستند عبارت‌اند از:

گوشت اندام، مانند کبد و کلیه

مخمر

زرده تخم‌مرغ

پنیر

حبوبات، مانند سویا و بادام‌زمینی

سبزیجات

گل کلم

قارچ

آجیل

علاوه بر این، باکتری‌های روده مقداری بیوتین تولید می‌کنند. برخی از افراد مکمل‌هایی استفاده می‌کنند که یا حاوی بیوتین به‌خودی‌خود است و یا در ترکیب ویتامین‌ها هستند.

ایمنی

متخصصان بهداشت و درمان، بیوتین را بسیار بی خطر می‌دانند. حتی دوزهای بسیار بالا تا ۳۰۰ میلی‌گرم در روز، برای درمان MS، منجر به عوارض جانبی نشده است. دوز روزانه توصیه شده برای بزرگ‌سالان بسیار کمتر است: ۳۰ میکروگرم.

بیوتین یک ویتامین محلول در آب است و هر مقدار که بدن جذب نکند از طریق ادرار دفع می‌شود.

بااین‌حال، برخی گزارش‌ها حاکی از دوزهای بالای بیوتین است که نتایج عجیب‌وغریب در آزمایشات تیروئید ایجاد می‌کند. هرکسی که به بیماری تیروئید مبتلا باشد، ممکن است لازم باشد قبل از استفاده از مکمل بیوتین، با پزشک معالج خود مشورت کند.

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

بیوتین یک ویتامین B است که نقش مهمی در متابولیسم کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها دارد. از بسیاری جهات از سلامتی پشتیبانی می‌کند.

کمبود بیوتین نسبتاً نادر است، اما می‌تواند باعث مشکلات پوستی، مو و ناخن شود. زنان باردار یا شیرده ممکن است به این ویتامین بیشتر احتیاج داشته باشند.

هر کس که کمبود داشته باشد می‌تواند با مصرف غذاهای غنی از ویتامین یا مصرف مکمل‌های بیوتین، میزان بیوتین خود را افزایش دهد. البته بهتر است مصرف مکمل‌ها زیر نظر پزشک معالج انجام شود.

medicalnewstoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code