روتین روزانه مراقبت از پوست
روتین روزانه مراقبت از پوست چیست
سپتامبر 14, 2020
Hook Up on Tinder
فوریه 6, 2023
نمایش همه

خواص کفیر چیست

خواص کفیر

خواص کفیر را بشناسید. کفیر یک نوشیدنی تخمیری سرشار از باکتری های مفید است که خواص سلامتی بخشی زیادی دارد. منشاء کفیر در قفقاز بوده است. در این مقاله از بارطب می خواهیم در مورد خواص کفیر صحبت کنیم.

کفیر چیست

کفیر یک نوشیدنی تخمیری بر پایه شیر است که خواص سلامتی بخشی زیادی دارد. ترکیب کفیر متفاوت بوده و علاوه بر ترکیب دانه کفیر مورد استفاده به ترکیب شیر هم بستگی دارد.

۱٫ کفیر منبع فوق العاده ای از مواد مغذی است

کفیر یک نوشیدنی تخمیری است که به طور سنتی از شیر گاو یا شیر بز تهیه میشود. این نوشیدنی با اضافه کردن دانه های کفیر به شیر تهیه میشود.

این دانه ها، دانه های غلات نیستند! بلکه کلنی (اجتماع)مخمر و باکتری های اسید لاکتیک هستند که به شکل گل هستند. تقریبا ۲۴ ساعت طول میکشد که میکروارگانیسم های موجود در دانه ها تکثیر شده و قند موجود در شیر را تخمیر کرده و تبدیل به اسید لاکتیک کنند.

این دانه ها یک بار مصرف نبوده و می توان آنها را جداسازی کرده و دوباره استفاده شود.منشا کفیر از مناطقی از اروپای شرقی و آسیای جنوب غربی است. این نام از کلمه ترکی keyif گرفته شده است که به معنی “احساس خوب” بعد از غذا خوردن است .

باکتری های اسید لاکتیک، قند لاکتوز شیر را به اسید لاکتیک تبدیل می کنند ، بنابراین طعم کفیر مانند ماست ترش است – اما قوام کمتری تری دارد.

یک وعده ۶ اونسی (۱۷۵ میلی لیتر) کفیر کم چرب حاوی :

پروتئین: ۴ گرم

کلسیم: ۱۰٪ از RDI

فسفر: ۱۵٪ از RDI

ویتامین ب۱۲ : ۱۲٪ از RDI

ریبوفلاوین : ۱۰% از RDI

منیزیم: ۳٪ از RDI

مقدار مناسبی ویتامین D

علاوه بر این موارد ، کفیر ، بسته به نوع شیری که مورد استفاده قرار میگیرد ، حدود ۱۰۰ کالری ، ۷–۸ گرم کربوهیدرات و ۳-۶ گرم چربی دارد.

کفیر همچنین حاوی طیف وسیعی از ترکیبات فعال زیستی ، از جمله اسیدهای آلی و پپتیدها است که باعث فواید سلامتی بخش آن میشوند.

نسخه های کفیر بدون لبنیات را می توان با آب نارگیل ، شیر نارگیل یا سایر مایعات شیرین تهیه کرد. ولی این موارد از نظر مواد مغذی همان کفیر لبنی نیستند.

۲٫کفیر قدرتمندتر از ماست

هنگام بلعیدن برخی از میکروارگانیسم ها فواید سلامتی بخش زیادی برای بدن دارند.

این میکروارگانیسم ها به عنوان پروبیوتیک ها شناخته می شوند ، ممکن است به روش های مختلفی بر سلامتی تأثیر بگذارند ، به هضم غذا ، مدیریت وزن و سلامت اعصاب و روان کمک می کنند.

درست است که ماست بهترین غذای شناخته شده ی پروبیوتیک در رژیم غذایی غربی ها است ، اما کفیر در واقع منبع بسیار قوی تری است.

جالب است بدانید که دانه های کفیر حاوی ۶۱ نوع باکتری و مخمر هستند که آنها را به یک منبع پروبیوتیک بسیار غنی و عالی و متنوع تبدیل می کند ، اگرچه تنوع ممکن است متفاوت باشد .

۳٫ کفیر دارای خواص ضد باکتری قوی است

یکی از خواص کفیر خاصیت ضد عفونی کنندگی آن است. این شامل Lactobacillus kefiri است که مخصوص کفیر است.

تحقیقات نشان میدهند که از رشد باکتری های مضری چون هلیکوباکتر پیلوری، سالمونلا و اشرشیاکلای جلوگیری می کند

کفیران ، نوعی کربوهیدرات است که موجود در کفیر می باشد و دارای خواص ضد باکتری است.

healthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code