تستوسترون و ریزش مو
تستوسترون و ریزش مو
سپتامبر 9, 2020
خرید استویا
قبل از خرید استویا بخوانید
سپتامبر 12, 2020
نمایش همه

پیشگیری از کرونا در مدارس

پیشگیری از کرونا در مدارس

پیشگیری از کرونا در مدارس امروزه به یکی از دغدغه‌های والدینی تبدیل شده که بچه مدرسه‌ای دارند. درست است که در خیلی از مدارس سیستم آموزش آنلاین و غیرحضوری برای پیشگیری از کرونا در مدارس باب شده است ولی بااین‌حال هنوز هستند مدارسی که آموزش‌ها را به صورت حضوری انجام می‌دهند.
در این مقاله از سری مقالات بارطب با شما همراه هستیم تا در مورد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدینی که بچه مدرسه‌ای دارند یعنی پیشگیری از کرونا صحبت کنیم.

ویروس کرونا مهمان ناخوانده تمام دنیا

این روزها دیگر کسی است که کرونا را نشناسد. همه در حال فرار و یا مبارزه با آن هستند. ویروسی که عضو کوچکی از خانواده کرونا ویروس‌ها است. خانواده‌ای که ویروس‌هایی مانند سارس (sars) و مرس (MERS) نیز در خود دارد و همه این موارد و بسیاری دیگر باعث بیماری و عفونت‌های حاد تنفسی می‌شوند.
دوره نهفتگی بیماری چقدر است
نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد دوره کمون یا نهفتگی بیماری است. شاید شما فاقد هیچ‌گونه علائمی باشید ولی این ویروس را به صورت نهفته در بدن خود دارید و به عبارت بهتر ناقل ان هستید.
این دوره معمولاً بین ۲ تا ۱۴ روز است. پس اگر فکر می‌کنید که در مکانی بوده‌اید که در آنجا بیماران کرونایی وجود داشته‌اند باید به مدت حداقل ۱۴ روز از تماس و نزدیک شدن به دیگران خودداری کنید. در این مدت ممکن است علائم بیماری در شما نمایان شود.

پیشگیری از کرونا در مدارس

ازآنجایی‌که در مدارس با ازدحام دانش آموزان روبه‌رو هستیم رعایت نکات بهداشتی به مراتب حیاتی‌تر از حالتی هست که در یک مکان کم جمعیت و با فاصله زیاد قرار دارید. برای این منظور رعایت این نکات بسیار ضروری است:
_ آموزش دانش آموزان، معلمان، مدیران مدارس و اولیا در زمینه نحوه مراقبت از بیماری کرونا
_برنامه‌ریزی و تشویق دانش آموزان، معلمان و کارمندان به رعایت نکات بهداشتی
_رعایت نکات بهداشتی مطابق با پروتکل‌های ارائه شده توسط وزارت بهداشت

نکات بهداشتی پیشگیری از کرونا در مدارس

۱_شستن دست‌ها

آموزش دانش آموزان و کارمندان به رعایت شستشوی کامل و مکرر دست‌ها با آب و صابون مطابق دستورالعمل حداقل به مدت ۲۰ ثانیه

۲_عدم دست زدن

تشویق و آموزش کارمندان و دانش آموزان به عدم دست زدن به چشم‌ها، دهان و بینی که از این طریق به راحتی می‌توان ویروس را به داخل بدن انتقال داد.

۳_ضدعفونی کردن

ضدعفونی کردن مداوم جاها و سطوحی که در تماس مکرر افراد است که یکی از این سطوح میز و نیکمت دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید : علائم جدید بیماری کرونا

عادت‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا

عادت‌های بهداشتی زیر کمک می‌کنند که از انتقال این ویروس به طرز چشمگیری پیشگیری شود و حتی در صورت ناقل بودن بتوان جلوی شیوع آن را گرفت.

_دست ندهید

یکی از راه‌های انتقال بیماری کرونا همین دست دادن است. باید در مواجه با افراد ولو افراد نزدیک خانواده و حتی دوستان و فامیل خود از دست دادن خودداری کنید. این کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث شیوع کرونا شود.
شاید شخص مقابل شما در هنگام ملاقات با شما هیچ علامتی نداشته باشد ولی ممکن است ناقل آن باشد و حتی چند روز بعد این بیماری را نشان دهد. همان‌طور که گفته شد ۲ تا ۱۴ روز زمان نهفتگی این بیماری است.

_فاصله را رعایت کنید

فاصله اجتماعی را با افراد رعایت کنید. این فاصله حداقل ۲ متر است. در صحبت کردن با افراد حتماً باید این فاصله را رعایت کنید چراکه ممکن است شخص مقابل شما ناقل باشد و ویروس را از طریق قطرک‌های تنفسی هنگام صحبت کردن و نفس کشیدن به شما منتقل کند.
_دهان و بینی خود را بپوشانید
همان‌طور که رد قسمت قبل گفتیم افراد ناقل کرونا در ابتدا هیچ علائمی ندارند و فقط حمل‌کننده ویروس هستند. اگر شما شو شخص مقابل، هر دو از ماسک استفاده کنید احتمال ابتلا به این بیماری به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

_شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها

این مهم است که اگر درجایی مشغول به کار هستید و یا در تماس به افراد زیادی هستید (مانند بانک‌ها و ادارات) مدام دست‌های خود را شسته و ضدعفونی کنید. چراکه دست‌ها پس از هر بار شستن و ضدعفونی کردن بیش از ۱۵ دقیقه تمیز نمی‌ماند.

_دست نزنید

بهتر است قبل شستن دست‌ها، از تماس آن‌ها با چشم و دهان و بینی خود خودداری کنید. یکی از روش‌هایی که به‌راحتی باعث انتقال آلودگی به بدن می‌شود از طریق همین لمس دست با چشم و دهان و بینی است.

_عدم تماس با سطوح

میز پیشخوان ادارات و بانک‌ها و دستگیره و دکمه‌های آسانسور و دستگیره راه‌پله‌ها یکی دیگر از منابع انتقال آلودگی‌ها هستند بهتر است قبل از تماس با این سطوح یک دستکش پلاستیکی دست کرده و یا نوک انگشت خود را با یک دستمال یا یک پلاستیک بپوشانید که در تماس مستقیم با سطح آلوده نباشد.

توصیه‌های بهداشتی در رابطه با ماسک

اولین نکته‌ای که بهتر است در نظر داشته باشید این است که ماسک به تنهایی نمی‌تواند شما را از آلودگی حفظ کند، بلکه بهتر است همراه با رعایت نکات بهداشتی از ماسک استفاده کنید تا ضریب ایمنی ان چند برابر شود.
۱_قبل از استفاده از ماسک بهتر است تا دست‌های خود را با آب و صابون به درستی بشویید تا هیچ آلودگی نداشته باشند.
۲_سعی کنید به‌طور کامل کل دهان و بینی شما با ماسک پوشانده شود و هیچ فضایی بین صورت و ماسک وجود نداشته باشد.
۳_در زمانی که ماسک روی صورت شماست به آن دست نزنید.
۴_اگر ماسک شما مرطوب شده و یا آلوده شده فوراً آن را عوض کنید.(هر دو ساعت یک‌بار)
۵_به‌هیچ‌عنوان ماسک را روی سطوح قرار ندهید
۶_هنگام برداشتن ماسک باید آن را از قسمت بندها خارج کنید و به قسمت جلوی آن دست نزنید. سپس آن را داخل سطح زباله انداخته و دست‌های خود را مطابق با آنچه گفته شد بشویید. و ضدعفونی کنید.

arakmu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code