خاصیت روغن نارگیل برای مو
آگوست 4, 2020
با جادوی رشد مو آشنا شوید
آگوست 6, 2020
نمایش همه

چه می کند این ماسک پوست پرتغال برای پوست

ماسک پوست پرتغال برای پوست یکی دیگر از معجزات طبیعی است که اگر بتوانید آن را تهیه کنید دیگر از مصرف انواع کرم ها و محصولات بهداشتی برای پوست خود بی نیاز خواهید شد. اگر به فکر سلامتی و زیبایی پوست خود هستید در این بخش از مقالات بارطب ما را همراهی کنید تا با ماسک پوست پرتغال برای پوست و خواص و تهیه آن بیشتر آشنا شوید.

پوست پرتغال رو دور نریزید

هنگامی که خوشمزه ترین و آبدار ترین قسمت پرتقال خورده می شود ، معمولاً پوست آن را دور می ریزیم که هیچ طعم و مزه ای ندارد. ممکن است شما آنها را دوست نداشته باشید ، اما سومندترین قسمت آن برای پوست شما می تواند همین پوستش باشد.

پوست شما به عنوان یک مانع بین شما و محیط پیرامون عمل می کند. اما یک تضاد این وسط وجود دارد. و آن اینکه هر چیزی رو خود را می خورد. حالا می خواهد این چیز یک آلودگی میکروبی و یا شیمیایی باشد و یا اینکه یک ماده مغذی و ویتامینه!چرا از این خاصیت پوست برای تقویت آن و درخشندگی آن استفاده نکنیم؟!

آیا می دانید که پوست های شیرین ترین مرکبات مملو از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C ، کلسیم و پتاسیم هستند؟ وقتی برای خود ماسک های پوست پرتقال ایجاد می کنید ، می توانید از این موارد به نفع پوست خود استفاده کنید.

استفاده از پوست پرتقال

استفاده از پوست های نارنجی به شکلی که هست ، کار سختی است. مطمئناً می توانید آنها را به خوبی ترکیب کرده و در حالی که تازه هستند از آنها استفاده کنید ، اما اضافه کردن پوست پرتقال به صورت پودر بسیار ساده تر است.

برای تهیه پوست پرتغال بهتر است که پوست را ترجیحا از پرتغال های رگانیک تهیه کنید.این امر برای اطمینان از عدم وجود مواد شیمیایی مضر روی آنها اسپری می شود.

قسمت سفید و نرم را از داخل آن جدا کرده و آن را با آب خالص بشویید. آنها را به شکلی پخش کنید که خشک شدن آنها سریع تر باشد. می توانید از مکانی استفاده کنید که در معرض آفتاب باشد تا سریعتر خشک شوند. بعد از اینکه کاملاً خشک شد ، آنها را با مخلوط کن به پودر تبدیل کنید و پودر را در یک ظرف قرار دهید.

۱۰ ماسک پوست پرتقال خانگی برای پوست زیبا

ماسک رفع لکه

برای این ماسک پوست پرتغال برای پوست ، برای تقویت اثرات پودر ، باید عسل و ماست اضافه کنید. ترکیب این مواد برای ایجاد پوستی بدون عارضه و شفاف به نظر می رسد مناسب است. برای تهیه ماسک:

۲ قاشق چایخوری پودر پوست

۱ قاشق غذاخوری ماست

۱ قاشق غذاخوری عسل

تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه خشک شود. صورت خود را با آب بشویید و با حوله خشک کنید. می توانید پوست خود را با روغن نارگیل یا روغن دیگری که بعداً انتخاب کرده اید مرطوب کنید.

برای اینکه این ماسک تا حد ممکن کارآمد باشد ، عسل و ماست بیشتری اضافه کنید تا کاربرد آن راحت شود. پودر بیش از حد اضافه نکنید زیرا می تواند بسیار قدرتمند باشد و در صورت استفاده به نسبت های زیاد، پوست خود را بسوزانید. موها را هنگام استفاده از این ماسک از صورت خود دور نگه دارید.

ماسک پوست میوه برای آکنه

مواد داخل پوست میوه جات مملو از آنتی اکسیدان است که می تواند منافذ پوست شما را تمیز کند ، هرگونه آلودگی اضافی بر روی آن ها را از بین ببرد و با باکتری هایی که می تواند مقصر اصلی شیوع آکنه شما باشد ، مبارزه می کند. برای ایجاد این ماسک ، شما نیاز دارید:

۲ قاشق غذاخوری پودر پوست

۱ قاشق غذاخوری جو دوسر

۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین

همه مواد را مخلوط کنید. آب را به مخلوط اضافه کنید تا به قوام یک خمیر غلیظ برسید. کاملا مخلوط را روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.

صورت خود را با آب خنک بشویید. بعد از این ماسک ، صورت خود را نرمتر و بسیار مرطوب خواهید کرد. اگر پوست شما به طور طبیعی خشک است ، بعد از ماسک مقداری روغن دلخواه به آن اضافه کنید.

ماسک برای پوست روغنی

پوست روغنی یکی از مواردی است که مستعد جوش و آکنه نیز هست. پوست پرتقال برای این نوع پوست مناسب است زیرا تمایل به جذب روغن اضافی از پوست دارند. برای استفاده از ماسک:

۲ قاشق غذاخوری پودر پوست

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۱ قاشق غذاخوری شیر

این ماسک پوست پرتغال برای پوست ، پوست شما را خشک نمی کند زیرا حاوی روغن نارگیل و شیر است که به طور طبیعی پوست شما را با روغن های خالص تغذیه می کند. برای تهیه آن ، مواد را درون یک کاسه مخلوط کنید تا به مخلوطی برسید که به راحتی روی صورت بمالید.

این مخلوط را روی صورت خود بمالید و آن را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. پوست خود را به آرامی بشویید تا پوستی درخشان که تمیز و تغذیه شده است آشکار شود.

اسکراب پوست

هنگامی که سلولهای مرده پوست از سطح پوست خارج نمی شوند ، می توانند سلولهای زیبا و زنده را که سعی در ظهور در زیر دارند ، بپوشانند. یکی از ماسک های پوست پرتقال مخصوصاً برای لایه برداری سلول های مرده پوست ایجاد شده است. برای ایجاد این اسکراب موارد زیر را آماده کنید:

پوست

شکر

عسل

روغن نارگیل

برای این دستور العمل ، پوستهای پرتقال تازه را خرد کرده و به نسبت مساوی آنها را با سایر مواد ترکیب کنید. این مخلوط را به آرامی روی سطح پوست خود مالش دهید تا باقیمانده سلولهای قدیمی پوست از بین برود و سطح پوست جوان شود.

ماسک پاک کننده

 

اگر می خواهید پوست خود را بدون صابون و فقط با مواد طبیعی تمیز کنید ، می توانید از این مخلوط تمیز کننده بر روی هر قسمت از پوست خود استفاده کنید. آن را به طور همزمان تمیز و مرطوب می کند. مواد زیر را استفاده کنید:

۲ قاشق غذاخوری پودر پوست

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۱ قاشق غذاخوری شیر

مواد را مخلوط کرده و خمیر را برای مدت زمان ۱۵ دقیقه بگذارید. مخلوط را با آب گرم بشویید و با یک حوله خشک کنید. در حالی که لایه برداری صورت را تمیز می کند ، شیر و روغن نارگیل آن را تغذیه کرده و آبرسانی می کند تا جلوه ای کلی به طرز ظاهری پوست شما بدهد.

ماسک درخشان کننده پوست

اگرچه تمام ماسک ها دارای اثرات درخشان کننده هستند ، اما این ماسک یکی است که به طور خاص برای تقویت درخشندگی پوست طراحی شده است. مواد مورد استفاده در این ترکیب عجیب و غریب عبارتند از:

 

پودر پوست

آب لیمو

پودر پوست انار

پودر چریش خشک

برای ایجاد خمیر از این پودرها از آب لیمو استفاده کنید. به مدت ۱۵ دقیقه از ماسک روی پوست خود استفاده کنید.

جمع بندی ماسک پوست پرتغال برای پوست

به یاد داشته باشید که پودر پوست حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به خود میوه است. این ویتامین به عنوان ویتامین اصلی مورد استفاده در تولید کلاژن ، باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شما می شود تا ظاهری سفت تر و آبرسان شود. با مصرف این میوه شگفت انگیز و استفاده از پوست آن برای ایجاد ماسک های پوستی ، می توانید از مزایای کامل تمام موادی که طبیعت در اختیار شما گذاشته استفاده کنید.نکته ای که اهمتی دارد استفاده از ماسک زیر نظر پزشک است.

 

powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code