تب سنج خانگی
تب سنج خانگی
جولای 29, 2020
اکسیژن ساز خانگی
جولای 31, 2020
نمایش همه

فشار سنج خانگی

فشار خون یکی از اصلی ترین علل مرگ و میر به خصوص در چندین دهه گذشته بوده است. این بیماری یا عارضه یا هرچیزی که می خواهید اسمش را بگذارید چنان به آهستگی در بدن تغییر می کند که تا به خود می آیید متوجه میشوید که سکته قلبی یا مغزی کرده اید و دلیل آن چیزی جز فشار خون نبوده است.

پایش منظم فشار خون می تواند به بررسی فشار خون بالا و درمان زودهنگام  و جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی و دیگر بیماری ها و حتی مرگ جلوگیری کند. درست حدس زده اید! در این مقاله از سری مقالات بارطب می خواهیم در مورد فشار سنج خانگی صحبت کنیم.

لزوم دانستن فشارخون خود

فشار خون گردش خون را در بدن شما حفظ می کند ، اما اگر فشار خون شما زیاد شود ، شما را در معرض خطر تعدادی از شرایط ، از جمله حمله قلبی و سکته قرار می دهد.

ممکن است علائمی ایجاد نکند ، اما همیشه فشار خون بالا را جدی بگیرید

مهم است که فشار خون خود را بررسی کنید زیرا به ندرت علائمی وجود دارد شاید جالب باشد که بدانید که حدود هفت میلیون نفر در انگلیس با فشار خون بالا تشخیص داده نشده زندگی می کنند.

ممکن است علائمی ایجاد نکند ، اما همیشه فشار خون بالا را جدی بگیرید. اگر به دیابت یا بیماری مزمن کلیه مبتلا هستید ، مشکل بزرگی است زیرا می تواند خطر عوارض را افزایش دهد. هنگامی که شخصی تشخیص داده شد ، با درمان و تغییر شیوه زندگی می توانند خطر خود را کاهش دهد.

خواندن فشار خون طبیعی چیست؟

قرائت فشار خون طبیعی زیر ۱۴۰/۹۰ است ، اما اگر به بیماری قلبی یا گردش خون ، دیابت یا بیماری کلیوی مبتلا هستید ، فشار خون شما در حالت ایده آل باید از ۸۰/۸۰ باشد.

اگر بخواهید فشار خون خود را مرتبا کنترل و پیگیری کنید می توانید از دستگاه فشار خون خانگی استفاده کنید. این دستگاه ها می تواند برای استفاده مکرر در خانه مناسب باشد.

نحوه انتخاب فشار سنج خانگی

اگر تصمیم دارید فشار خون خود را در خانه اندازه گیری کنید باید یک دستگاه فشار خون خانگی تهیه کنید. طیف گسترده ای از دستگاه های فشار سنج خانگی برای منزل طراحی شده است. اما مهم است که فشارسنجی انتخاب کنید که دقیق و مناسب برای شما باشد.

_از پزشک خود بپرسید: بهترین کسی که می تواند برای شما یک فشارسنج مناسب تعیین کند یک پزشک است و چه کسی بهتر از پزشک شما می تواند این کار را انجام دهد. می توانید از پزشک خود یک مارک و مدل مناسب فشار سنج خانگی مناسب را جویا شوید.

_یک فشار سنج خانگی با کاف بازو بخرید: فشارسنج ها بر دو نوع بازویی و مچی هستند. بهتر است فشارسنجی را انتخاب کنید که دارای کافی از نوع بازویی باشد. فشار سنج های بازویی دارای دقت اندازه گیری بیشتری هستند.

_اندازه کاف باید متناسب با بازوی شما باشد: شاید شما بسیار چاق یا لاغر باشید. در این صورت اسیز بازوی شما متفاوت خواهد بود. لازم است تا فشارسنجی انتخاب کنید که متناسب با سایز بازوی شما باشد. معمولا هنگام خرید مشخصات فشارسنج روی جعبه و یا بروشور آن درج گردیده است. بهتر است توجه کنید که سایز کاف با سایز بازوی شما متناسب باشد.

_فشار سنجی انتخاب کنید که تاییدیه انگلیس را داشته باشد. این بدان معنی است که مانیتور دیجیتال یک سری آزمایشات را پشت سر گذاشته است تا اطمینان حاصل کند که نتایجی را که به شما و پزشک شما می دهد قابل اعتماد است.

_از خدمات بعد از فروش آن اطمینان داشته باشید: برای اطمینان از صحت آن لازم است مرتباً سرویس شده و کالیبراسیون شود  به طور کلی حداقل هر دو سال یکبار این معمولاً مستلزم ارسال مجدد آن به سازنده است که احتمالاً هزینه ای را برای این کار باید پرداخت کرد. اگر این گزینه خیلی پیچیده یا گران باشد ، خرید دستگاه جدید ساده تر و ارزان تر است.

نحوه اندازه گیری به کمک فشار سنج خانگی

۱_ برای این که یک خوانش دقیق داشته باشید ، لازم است استراحت کرده و احساس اضطراب یا استرس نکنید.

 ۲_ به صورت صاف روی صندلی نشسته و پشت خود را به پشتی صندلی تکیه دهید. پاهای خود را روی زمنی قرار دهید و بهتر است بدن شما در وضعیتی باشد که راحت باشید.

۳_ اگر می توانید ، بازوی خود را روی یک میز استراحت دهید و فقط مطمئن شوید که دست و بازوی شما روی میز آرام گرفته است. مهم است که هنگام قرائت فشار خون خود ، مشت خود را محکم نکنید.

۴_ کاف را روی بازوی بالایی خود قرار دهید و کاف را روی بازوی خود محکم کنید ، مطمئن شوید که می توانید دو انگشت را در زیر دکمه قرار دهید. با لوله هایی که از وسط مرکز و یا کمی به سمت راست بازوی خود می کشید ، مطمئن باشید که کاف درست باشد.

۵_ وقتی فشار خون خود را با فشار سنج خانگی بررسی می کنید ، صحبت نکنید و فقط استراحت کنید. دکمه روشن را فشار داده و سپس دکمه شروع را فشار دهید.

۶_ احساس می کنید که کاف خیلی سریع باد می شود. ممکن است موقتاً کمی ناراحت کننده باشد ، زیرا دکمه اتوماتیک باد می شود و از بین می رود ، اما این تنها برای مدت زمانی کوتاه خواهد بود. اگر بیش از حد ناراحت کننده باشد ، می توانید دکمه “Stop” را فشار داده تا نارحتی برطرف شود.

 ۷_ پس از خواندن ، عدد را یادداشت کنید. در حال حاضر برخی از دستگاه های فشار خون با چاپگر همراه هستند. این به شما امکان می دهد تا چاپ های خود را در دفتر خاطرات خود بچسبانید.

 ۸_ چند دقیقه بعد از فشار خون شما ، این ایده خوبی است که دوباره آن را بررسی کنید ، تا مطمئن شوید که قرائت ها مشابه و دقیق هستند.

۹_ اگر قرار باشد که فشار خون خود را به پزشک یا پرستار خود گزارش دهید بهتر است که آن را در دو نوبت صبح و عصر انجام داده و اعداد آن را گزارش دهید.

سوالات متداول در خصوص فشارخون بالا

چه کسی در معرض فشار خون بالا است؟

عوامل خطر شامل اضافه وزن ، نمک زیاد در رژیم غذایی ، انجام نشدن فعالیت بدنی کافی ، نوشیدن زیاد الکل و داشتن سابقه خانوادگی فشار خون بالا است. همچنین که افراد که در منطقه محروم زندگی می کنند ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرند.

چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟

حفظ وزن سالم ، کاهش نمک ، خوردن مقدار زیادی سبزیجات و میوه و فعال بودن بدنی به همه کمک می کند. این موارد حتی اگر شما برای کاهش فشار خون در مصرف دارو هستید ، مهم هستند.

bhf

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code